שאל את הרב

מקנאת בחברה שלי

חדשות כיפה חברים מקשיבים 12/04/16 15:29 ד בניסן התשעו

שאלה

ש לי חברה ממש טובה וברוך השם טוב לנו ביחד. אבל יש דבר אחד שמפריע וזה ממש תוקע לנו את החברות, ולי זה הורס את השמחה שלי.

אני לא יכולה לסבול את זה שהיא עם עוד בנות חוץ ממני, יש בנות ספציפיות שממש מפריעות לי כשהיא אתן, היא מצידה זה ברור מאליו שזה לא אמור להפריע כי אני מעליהן ואני לא משתווה אליהן.

אבל איך אני מתגברת על זה? איך יוצא מצב שבו אני רואה אותה נהנית בלעדי ופשוט ממשיכה הלאה ושמחה, או נשארת וגם שמחה בלי לעשות פרצוף?!

העניין הזה של הקנאה גורם לי לעשות לה פרצוף ולכעוס עליה וזה פשוט הורס!

אשמח לתשובה.

תשובה

שלום.

טוב לשמוע ממך שאלה כזאת, רואים עלייך שחשוב לך החברות ועומק החברות. את מבינה את ערך האהבה. אין כמו חברות טובות ומשמח לשמוע בחורה שחשוב לה ההשקעה בקשר חברותי.


חברות זו סוגיה בפני עצמה, כולנו זקוקים לחברים בשביל שיחות, שחנ"שים, צחוקים, או סתם כדי לבלות. וחברות זה דבר משתנה, יש תקופה שאנחנו יותר מחוברים לחבר בעל אופי מסוים, ויש תקופה שיותר מתאים לנו חבר אחר. אני חושבת שבשביל כל חברות צריך להשקיע, כדי שיהיה לך חבר לשיחה טובה וכדי שיהיה לך חבר לתקופה שאתה זקוק למישהו שיהיה שם בשבילך, צריך להתאמץ. לפעמים אנו מוצאים את עצמנו ברגע של עצירה וחושבים איך אפשר לשפר חברות, להתקדם בחברות, לחדש חברות וכו'. ולא פעם יש בעיות שצצות בחברויות, וחשוב לדעת לשים את אצבע על המקום הקשה.


הקנאה הוא רגש שכולנו חווים אותו בכל מיני סיטואציות, מעבר לכאב שהקנאה מביאה, התחושה של הקנאה הרבה פעמים היא החמצה, במקרים שונים אנשים שאנו מקנאים בהם, אם נתבונן באנשים אלו בשינוי גישה שלנו, הם יכולים להוות מודל חיקוי מבחינתנו. כלומר, הגבול בין קנאה והערכה יכול להיות גבול דק מאוד.


[אז מה אפשר לעשות?]
יש פעמים שהקשר החברותי מאוד הדוק וצריך קצת לקחת צעד אחורה. הגיוני שמאוד טוב לחברתך בקשר אבל היא לא רוצה שכל העולם החברתי שלה יסתכם בך ולכן הייתי ממליצה לך להרחיב גם את העולם החברתי, להתעניין בדברים אחרים, לחדש חברויות עם חברות אחרות שלך. לפעמים ההרפיה בקשר נותנת חיזוק לקשר.
בנוסף, אנו נוטים להתערב בבחירות של חברים שלנו. אם נדע להבין שכל בן אדם בוחר לו את החברויות שלו, ויהיה לנו את ההבנה שזה מה שהחברה צריכה עכשיו בתקופה הזאת של החיים, אז רק השינוי מחשבה יכול לעזור.


הייתי גם ממליצה להתייעץ עם דמות שאת מחוברת אליה- אימא, חברה אחרת קרובה, מדריכה, מורה שמכירה אותך טוב, בדר"כ מחזק ונותן לנו כיוון.
גם, במקרים מסוימים הדיבור עם אותה בת, והשיתוף שלה בנושא יכולים להואיל, צריך לשקול זאת (כי לא בכל המקרים) , ואפשר גם בצורה של מכתב (אם נראה לך יותר מתאים).
יתר על כן, השאלות מול עצמך תמיד יכולות לחדד, מה עומד מאחורי הקנאה? מה יהיה טוב עכשיו לחברות? וכו´.


[לסיכום]
קשר של חברות הוא נושא כ"כ רגיש שכל פתיחה של הנושא יש בה אומץ, ומישהו גדול שעומד מאחורה ומבין כמה חשובה ההשקעה בקשר ובחיבור בין אנשים.
ההתמודדות עם הקנאה שמופיעה בקשר היא לא פשוטה וצריך לחשוב על איך מתאים לנו לפתור זאת, אם בצורה הדדית, או בעזרה עם אנשים נוספים, או במחשבה שלי מול עצמי, לעלות שאלות מול עצמי, להרחיב את העולם העצמי שלי וכו´ ..


בהצלחה יקירה! ה´ איתך!

יעל

כתבות נוספות