שאל את הרב

בר מצווה

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 06/03/16 08:03 כו באדר א'

שאלה

שלום,

בני נולד בכ"ו אייר. בשנה הבאה בע"ה נחגוג לו בר מצווה (לא באייר הקרוב).

כ"ו אייר ייצא ביום שני וראש חודש סיוון יוצא ביום שישי. האם נוכל לקיים את העלייה לתורה בראש חודש סיוון או שהוא חייב לעלות כשהוא ממש בגיל 13, דהיינו ביום שני?

שאלתי נובעת מזה שיום שישי הוא נוח לבאים מרחוק ולאנשים שאינם עובדים (אם נחגוג לו ביום שני אז אורחים לא יגיעו לעלייה לתורה).

תודה

תשובה

בס"ד


שלום וברכת ד'


מזל טוב


אפשר גם ביום ו' שהוא ר"ח סיון. אבל כדאי שיעלה לתורה כבר קודם גם ביום ב כדין זריזים מקדימים למצוות.

שבת שלום וחודש מבורך
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ

כתבות נוספות