שאל את הרב

עילוי נשמת הנפטר לאחר שנה

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 24/02/16 11:26 טו באדר א'

שאלה

כבוד הרב שלום רב,

לפי מה שהבנתי, רק לאחר סוף שנת האבל הנפטר מקבל את דינו, ולפיכך יש חשיבות למעשים שנעשים לעילוי נשמתו בשנה זאת.

אך מה קורה לאחר שנה?

אם עדיין יש רצון לעשות דברים לעילוי נשמת הנפטר, האם זה עוזר לו? ואם כן, כיצד?

תודה רבה מראש.

תשובה

שלום וברכה

לאמתו של דבר, אין אנו יודעים בדיוק מה קורה בשמיים. בשל העובדה שיש לנו מסורת שלאחר שנה מהפטירה נקבע כל אדם מישראל בגן עדן - אנו מרגישים פחות לחוצים לעשות דברים לזכרונו לאחר שנה.
ברם, הסברא הישרה אומרת כי כל פעולה טובהשאנו עושים על פני האדמה מתוך התכוונות ומתוך השפעה של פטירתו של אותו אדם - היא משמעותית, מתקנת עולם, ואנו מאמינים הדברים עולים לעילוי נשמתו.


כל טוב

כתבות נוספות