שאל את הרב

לא עובר טסט, ופגם הברית

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 21/02/16 18:24 יב באדר א'

שאלה

שלום כבוד הרב, אני בן 17 אני משתדל מאוד להתחזק בדת אני הולך ביום יום עם ציצית וכיפה אני מניח תפילין שומר שבת....

לפני חצי שנה בערך הלכתי לרב ובעצה שלו שיניתי את השם שלי.

דווקא שחשבתי שהכל יהיה בסדר, התחלתי ללמוד נהיגה, הכל הלך טוב עד שהגעתי לטסט חשבתי שיהיה בסדר התחלתי בגיל מוקדם כמו שצריך וחשבתי שמהר אני יהיה עם רשיון, אבל המציאות היא שכבר נכשלתי ב-3 טסטים, (לדעתי בגלל בעיות של ריכוז שיש לי).

אני ממש מיואש אני ניסיתי לפני כל טסט לקחת על עצמי דברים דיברתי עם ה' אין לי מושג למה זה. בינתיים רוב החברים בגיל שלי כבר הוציאו רשיון אפילו שאני התחלתי ללמוד לפני כולם (משהו שקצת מציק לי משתדל לא להסתכל על אחרים אבל זה קשה מאוד), הם עומדים לסיים מלווה ואני אפילו טסט לא עברתי, זה ממש מייאש אותי ואני כבר לא יודע מה לעשות אחרי הטסט ה-3 הייתי ממש מרוסק לא יצאתי מהבית ולא דיברתי עם אף אחד כמעט שבוע, ובשבוע הזה הרגשתי שאני קצת התרחקתי מ ה׳ בגלל זה כי לא הבנתי למה אני לא עובר אני יודע שהכל לטובה ואני מאוד מאמין בזה!! אבל עדיין למרות זה עדיין קשה לי ממש! וקשה לי להבין את זה שהכל לטובה לצערי.

כבוד הרב אני כבר ממש מיואש באלי כבר לסיים עם זה ולהיות כבר מאחורי זה! יש משהו שאפשר לעשות? לא יודע משהו....

מה להתפלל לפני טסט?

ועוד משהו כבוד הרב לצערי אני חוטא בפגם הברית זה הדבר היחיד שאני לא מצליח! להתגבר עליו אם כמה שאני מתחזק, וגם זה עוד דבר שממש מכניס אותי לדיכאון אולי הכישלונות זה בעצם בגלל זה?....

אני מאוד מנסה כבר תקופה לשמור 40 יום של הברית אבל לא מצליח וזה הורג אותי..

מחכה לתשובה שלך כבוד הרב :)

תשובה

שלום

אם ד' מגלגל כך שלא תעבור את הטסט, הדבר מצביע על כך שאינך מוכן לנהיגה בכביש, ובזה חסד ד' עליך ללמד אותך עוד את הכללים.
כשתהיה מוכן, תעבור. אלא אם תהיה עוד מניעה מצד חיצוני שד' עושה מהלכים בעולם שאיננו מבינים תמיד. אך גם אז, יש טעם בדבר והכל לטובה. לא די להאמין בד', יש לתת בו אמון.

אין מה לקנא באחרים, הלא מה שלך לך ומה שלהם להם, הכל נקבע ומתאים ואוי לך אם היית חי חיים של אחרים שאינם מתאימים לרוחך ולחסרונות וליתרונות שבך.

פגם הברית הוא חמור מאד, ושקול כשפיכות דמים.
טוב שאתה שבור מכך שאתה נופל.
אולם לאחר שנשברת והתעצבת, שוב בתשובה שלימה לד', התודה קבל על עצמך לא לשוב על כך. תסיר את הגורמים לחטא כגון חוסר צניעות ומדיה בעייתית. קום ונסה שוב- כך ד' מצפה ממך.
אל תתן ליצר הרע להרוויח כפול, גם להחטיא אותך וגם להשפיל את רוחך עד דכא ולהמעיט את חשק המצוות.

חזק ואמץ

כתבות נוספות