שאל את הרב

יחס לבן משפחה שחי עם גבר

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 21/02/16 12:01 יב באדר א'

שאלה

שלום לכבוד הרב

יש לי קרוב משפחה בוגר ישיבת הסדר ידועה וחשובה.

כיום הוא איננו דתי וחי בזוגיות עם גבר, וזאת לאחר שנים רבות של תפילות, טיפולים ופגישות עם אנשי מקצוע ורבנים שלא גרמו לשינוי.

ביני לבין אותו קרוב היה תמיד וקיים גם היום קשר מצוין פרט לנושא הזה שמעדיפים לא לדבר עליו מפאת הרגישות, אך כולם יודעים.

אותו קרוב גם נמצא בקשר מצוין עם כל המשפחה המורחבת ותמיד מגיע למפגשים המשפחתיים בלבוש דתי מלא ומכבד.

לאחרונה נודע לי על אירוסיו של אותו קרוב לבן זוגו (הוא לא סיפר בעצמו אך גם לא עשה מאמץ להסתיר וכך הדבר נודע)

עד עכשיו לא התייחסתי לכך כלל ולא אמרתי לו מילה בעניין.

שאלתי הראשונה היא האם לומר לו מזל טוב (לא כהבעת תמיכה במעשיו אלא לשמוח בשמחתו משום שמצבו הגופני והנפשי היה קשה מאוד מאוד ועתה נראה שהוטב לו)

שאלתי השניה היא האם שייך לבוא לחתונתו (לא לטקס אלא בסוף, לומר אולי מילה טובה שמקרבת ולא ח"ו לנתק את הקשר כי מי יודע מה יהיה)

ושאלתי השלישית היא שעד היום הוא מוזמן לביתנו אך רק לבד ולא עם בן זוגו. אך הוא הודיע שמעכשיו אם בן זוגו לא יוזמן גם הוא לא יבוא. השאלה היא אם להיענות לבקשתו או לא כי מאוד חשוב שיישמר הקשר אך מאידך אני לא רוצה להכניס מציאות שהיא בעייתית בעיניי לתוך הבית, ק"ו שיש ילדים לא מאוד גדולים אך חכמים ומבינים.

בתודה מראש

תשובה

שלום

א. אין לומר לו מזל טוב, הלא את ד' הוא מנאץ בעצם הקשר הזוגי הזה, ועל כגון זה אמר דוד- כי הלל רשע על תאוות נפשו ובוצע ברך נאץ ד'.
ב. אין לבוא לחתונתו, יש בהשתתפות כזו הכרה בקשר שהוא מבקש ליצור עם חבירו.
ג. חינוך הילדים קודם לכל דבר אחר, ועל כן אין להזמין אותו עם חברו. ילדיך אינם צריכים או יכולים לשמוע ולראות קשר זוגי כזה שהתורה קוראת אותו תועבת ד'.
בנוסף גם מה שרמזת שעצם הכנסת דבר כזה לבית הוא משפיע לרעה, צדקת בדבריך, שאמרה תורה- ולא תביא תועבה אל ביתך, והיית חרם כמהו. שקץ תשקצנו ותעב תתעבנו כי חרם הוא. וכפי שע"ז אסור מדינא להכניס לבית, כך תועבה אחרת מעין זו.
אם ירצה, שיבוא לבד ולא יזכיר את מעשיו הרעים. זו אחריות שלו.

תתפלל עליו שישוב אל ד', ואם אתה מצליח לדבר על ליבו עמוד איתו בקשר כדי להטות אותו חזרה למוטב. ובלבד שאין בזה שפה לא נקיה וכדומה.

ד' ישיבנו בתשובה שלימה

כתבות נוספות