שאל את הרב

רישום במהלך תפילה

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 15/02/16 19:12 ו באדר א'

שאלה

הרבה פעמים קורא שבזמן תפילה עולים לי שאלות על דברים, חלקם על דברי התפילה וחלקם לא קשורים אלא בהקשר אחר.

האם יש בעיה עם זה שאני שם לי לעצמי דף עם עפרון ליד הסידור ומידי פעם במהלך התפילה רושם ""מילה"" כלשהי שתזכיר לי את השאלה כך שלאחר התפילה אוכל לתעד את השאלות?

כי לזכור את השאלות קשה לי ולפעמים מדובר על אפילו מעל 5 שאלות.

ואם מותר לפעמים, מהי ההגדרה מתי מותר ומתי אסור?

תשובה

שלום

במהלך תפילת העמידה הדבר אסור, ויש להתכוון רק בתפילה ולא לרשום וכדומה. אם עולה עניין אחר, יש להמתין בנחת עד שיעבור ולא להרהר בו או לרשום אותו.
כתוב אצל הגדולים שדחיית העניינים העולים בתפילה גורם לסיעתא דשמיא מאוחר יותר לזכור אותם היטב.

כל טוב

כתבות נוספות