שאל את הרב

ספקטרום וPGD

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 21/01/16 17:28 יא בשבט התשעו

שאלה

הרב שרלו שלום,

יש לי שלושה בנים ב"ה,

הגדול אובחן בגיל 9 על הספקטרום האוטיסטי, בגיל 12 הוסרה האבחנה כי הוא עונה רק על חלק מהמאפיינים והיום בגיל 16 כמעט, האפשרות שלה עולה שוב לצערי. הוא לא יוצר כמעט קשר עין, הוא מתקשה בפענוח מציאות חברתית, אין לו חיי חברה והוא לא מתמיד בלימודים. הוא מטופל הן מקצועית והן בית ספרית אבל לבי נקרע מחששות לגורלו.

הבן השני סובל מהפרעות קשב אך נראה שהוא מחוץ לספקטרום והוא פחות מדאיג אותי האמת, לגבי הבן השלישי (והתינוק) גם ישנן חששות מאחר והוא מתהלך על קצוות האצבעות לפעמים, בעל קשר עין חלקי והוא איחר בהצבעה. אמנם זו לא מלאכה פשוטה אבל אני משקיעה בהם את כל כוחי ומקווה שדרכם תצלח בעתיד בעז"ה.

אני מרגישה שאני מסוגלת לעוד הריון בעז"ה אבל אני אכולת פחדים לגבי הספקטרום, ישנם 20% הישנות על כל בן, יותר עם יש עוד בנים מאובחנים במשפחה, חשבתי עם עצמי על PGD אבל אני אישה מאמינה ומפחדת מההתערבות הזו. מה קובעת ההלכה במקרה שלי? אני לא אשקר שאני רוצה בת אבל יותר פוחדת מהספקטרום, אולי עדיף לוותר?

תשובה



שלום וברכה

ראשית, חיזוק ענקי בדרך בה אתם חיים ונושאים את המסע הכבד של משא החיים.
זה בוודאי לא פשוט ולא קל.
אין לי כל ספק שמבחינה הלכתית ה PGD מוצדק במצב זה.
זו אינה התערבות מלאה (גם אם היא הייתה כזו, היה מקום לבחון האם מותר) בשל העובדה שזו טכנולוגיה דיאגנוסטית (זו משמעות האות D בראשי התבות האלה), ולא התערבותית.
על כן, אם אתם חפצים בהריון נוסף ומעוניינים לבחור בת - הדבר מותר על פי ההלכה.


כל טוב וברכה מרובה.


כתבות נוספות