שאלה
שלום רב!
גדלתי בבית חילוני ולפני מספר חודשים התחלתי להתקרב ליהדות ולבצע כל מיני הלכות.
השאלות שלי הן:
1. במשך תקופה כאשר אכלתי מזונות שברכתן מזונות חשבתי שחלק מהן ברכתן האחרונה "בורא נפשות" ולכן בירכתי ברכה זו במקום "על המחיה". האם יש בכך הזכרת שם ד' לשווא? האם יש משהו שבידי לעשות עכשיו?
2. בביתי לא מקפידים על הפרדה בין בשר לחלב. הבנתי שהמנהג של זמן ההפרדה בין עוף לחלב משתנה בין בית לבית, אך כמה זמן לדעתך עלי לשמור אם בביתי לא מקפידים?
תודה רבה מראש!!!
תשובה
בס"ד
שלום רב,
1. תנוח דעתך: בדיעבד, ברכת 'בורא נפשות' מועילה.
2. הזמן לא משתנה בין בית לבית אלא בין עדה לעדה: כולם שומרים שש שעות, מלבד חלק מהאשכנזים ששומרים שעה או שלש שעות.
עיין בקישור
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3681507,00.html