שאלה
כבוד הרב ,שלום וברכה!
מספר דברים, פרק ט"ו, נלמד העיקרון של "עניי עירך קודמים", עיקרון שאומר שעניי העיר שאתה מתגורר בה קודמים לעניי עיר אחרת,
ורציתי לשאול האם עיקרון זה חל גם על שירות לאומי.
כלומר- האם יש חיוב לעשות שירות לאומי דווקא בעיר או בשכונה שלי או לא ? והאם אני בכלל צריכה לשקול את העניין הזה בהחלטה שלי?
תודה.
תשובה
שלום לך
הכלל של 'עניי עירך קודמים' הוא חשוב ויש לשקול אותו בהחלטה על שירות לאומי.
ולא רק בענין העיר או השכונה אלא קודמת להם המשפחה ואם הם זקוקים לעזרתך - אל לך לצאת לשרת את האומה אלא לעזור לבני ביתך, וגם שם הוריך קודמים לקרובים אחרים.
כמובן שכמו בכל ענין יש שיקולים רבים והחובה המוחלטת היא רק כאשר הנתונים הם זהים (כגון לשמור על הילדים האחים שלך או לבקר את הזקנים במשפחתך מול על ילדים או זקנים במשפחה אחרת. אבל אם המשפחה צריכה עזרה פיסית והנערה אינה יכולה לעזור מבחינה זו - הרי שאין כלל אופציה כזו. וכד')
בברכה ובהצלחה ותזכי למצוות
דוד לוי
098987548