שאלה
לכבוד הרב שלום רציתי לדעת מה עושים במקרה שיש נערה בגילי שכל פעם שאני רואה אותה אני חושב עליה ומתגברים לי היצרים, מה עושים?
תשובה
בס"ד
שלום רב,
אצל כל אדם עלולים להתגבר יצרים למראה אישה.
יש גם תקופות שאישה מסוימת מעוררת את היצרים.
זו לא אהבה. להתגברות יצרים כזאת קוראים: 'משיכה'. אהבה היא קשר הרבה יותר עמוק ומשמעותי.
אפשר גם להימשך לאוכל שנראה טעים או לחפץ שמעורר רצון להשיג אותו כמו מכשיר טלפון, מכונית...
זו הסיבה שמפרסמים מציגים תמונות מאוד מושכות של מה שהם מבקשים למכור: חפצים, אוכל, מקומות לתיירות.
אדם בוגר יודע שעליו להתגבר על המשיכה הזאת ולא לתת לה לנהל את החיים שלו.
בנסיבות מסוימות אפשר להרשות לעצמך, לאחר שיקול דעת, לתת ביטוי לצורך הזה אם נראה לך שהוא נכון עבורך.
אתה יכול לציין לעצמך שאם העניין שלך בנערה זו ימשיך עוד מספר שנים, אז כשתהיה בוגר כדי להתחתן, תנסה להכיר אותה יותר ולבדוק את ההתאמה שלכם לבניין בית בישראל.