שאל את הרב

כבוד השבת

חדשות כיפה חברים מקשיבים 14/12/15 16:59 ב בטבת התשעו

שאלה

שלום , אני אוהד קבוצת כדורסל ולפעמים יש משחקים ממש גורליים בשבת אז האם מותר לי להשאיר את המחשב דלוק בשבת בשביל לראות את המשחק/ לבדוק תוצאה?( כאילו לפני שבת לגלוש על האתר של השידור חי/ תוצאות ולהשאיר את המחשב פתוח ואז בשבת לבדוק את התוצאה/ לראות את המשחק)?

תשובה

שלום לשואל היקר!
תודה על שאלתך שמביאה אותי עצמי להסתכלות מחודשת על מה היא השבת?
אינני פוסק הלכה, ואינני מתיימר להיות. אני חושב אמנם כי גם ברמה הפשטנית ייאסר לעשות זאת-משום מראית עין(כפי שאסור לדוגמה להוריד כביסה מהחבל משום מראית עין). אך אני חושב שהשאלה אותה אנו צריכים לשאול את עצמנו מה היא השבת עבורנו? מה העיקרון שבה? איך היא הפכה להיות לאחד העקרונות המרכזיים בהווייתנו הלאומים? המשפחתיים?

השבת היא הזמן שלנו להתחבר לעצמנו, למחשבתנו, לתפיסת עולמנו. השבת באה כדי שנעצור ממירוץ החיים. עוצרת אותנו כדי להתבונן- מה חשוב באמת? לשם מה חיינו? לשם מה נברא העולם בשישה ימים ומה תפקידו של האדם בעולם-זו השבת. כזאת היא.
אנו מצווים להתענג לשמוח לאכול להתפלל ובמקביל נאסרים מעשים אשר מוציאים אותנו מעולמה של השבת- אסור להדליק אש, לעשות מלאכה-כי כן מותר להתחבר, לחשוב ללמוד לפעול ולהתקדם בשאלה הכל כך גדולה- לשם מה באנו הנה? לשם מה אני מעמ"י? לשם מה אני יהודי? מי אני וכן הלאה..שאלות ששטף החיים לא מאפשר לנו.

שלי יחימוביץ´ פעם אמרה כי היא מקנא בדתיים, היא לעולם מחוברת לתקשורת לעבודה אין לה מנוחה אמיתית. ואכן כך.

לכן, מציע לחשוב-האם משחק כדורגל(ואינני מזלזל במשחק כדורגל בכלל! ההפך - מבין אותך מאוד:)) לא יכול להמתין למוצאי השבת(בעיקר בעידן המדיה שאפשר לראות הכל תמיד) ולהתקדם בכלל השאלות והדרכים אותם השבת מציעה לנו?
האם אנו לא מפספסים והכדור מחטיא את המטרה?

אז לסיכום מודה לך מאוד על התזכורת שגם אני עצמי קבלתי.. שנזכה לפתוח שערים במגרש החיים:)
כל הטוב
חנן.
hananb1081@gmail.com

כתבות נוספות