שאל את הרב

אוהבת להתלבש ולהראות יפה

חדשות כיפה חברים מקשיבים 14/12/15 14:13 ב בטבת התשעו

שאלה

קשה לי לשמור על צניעות אני אוהבת ללבוש בגדים יפים אלגנטים ומסוגננים ואני שונאת לשים כל מיני שכבות מתחת ומעל כי זה מציק לי בעין וגם שניסיתי ללכת לחנויות של דתיות לא התחברתי לסגנון ואיכשהו שמתי לב שהגזרות תמיד רזות מידי וזה פשוט לא יושב יפה זאת בעיה שלי אני יודעת אני פרפקציוניסטית לגבי בגדים אני אוהבת להראות יפה ואני מתעסקת בזה הרבה לא בשביל אנשים אחרים אלה בשביל עצמי כי טוב לי ככה וזה תלוי במצב רוח זרקתי מהארון את המכנסיים ואת החצאיות הקצרות מהארון אבל זה בא לי על החשבון השלמות שלי עם עצמי ואני לא יודעת מה לעשות אני הייתי במגמת ירידה עליה וירידה ועכשיו ברוך ה שוב עליה קשה לי ואני לא רוצה לחזור שוב לתהום הזאת למטה

תשובה

שלום אור יקרה,

משמח לקרוא על רצונך להתלבש בצניעות על אף הקושי הטמון בזה. מה אגיד לך? שאני מבינה אותך? כן, אני ממש מבינה אותך, אני מבינה את הרצון להתלבש צנוע ולצידו הרצון להתלבש יפה כפי שאני אוהבת. כולן באותה סירה. כל הבנות רוצות להתלבש ולהיראות יפה אך לצד הרצון הזה, נמצאת ההלכה שאומרת לנו איך להתלבש ולא תמיד נמצא בגדים שתואמים את שני הצדדים הללו.

אז מה אפשר לעשות?

[ללמוד.] ללמוד על הנושא ובכך לנסות להבין מה עומד מאחורי ההלכות הספציפיות, ללמוד למה אנחנו צריכות ללכת כך ואולי גם לנסות להבין את הערך הגדול שבצניעות. יתכן שבאמצעות הלימוד הזה תתחברי יותר להלכות הללו ויהיה לך קל יותר לקיים אותן. הספר "תשוב תחייני" של הרב יהושע שפירא מומלץ מאוד בנושא הזה. כמו כן, הספק כותנות אור גם אוסף בתוכו מאמרים של מיטב הרבנים בנושא. אני ממליצה לך לבחור אחד מהספרים הללו וללמוד אותו ויתכן שהם יסייעו לך להתחבר להלכות הספציפיות.

נרחיב קצת במהות הצניעות ואת העיקר את מוזמנת ללמוד באופן מסודר והדברים שכאן הם מבחינת מעט שבמעט.
כאנשים ערכיים אנחנו אמורים לשים דגש יותר על הפנימיות מעל החיצוניות. תסכימי איתי שחשובה לנו בחיים הפנימיות של האדם ולא החיצוניות שלו. (אפשר ללמוד זאת מפרשיות השבוע האחרונות שמשה נהיה מנהיג העם אף על פי שהוא מגמגם, משום שיש לו תכונות אופי של מנהיג, ענו וכו´) על-כן, באה ההלכה ומסייעת לנו להתמקד בפנימיות ולא בחיצוניות. ההלכה מונעת ממנו להתלבש בלבוש מינימליסטי המושך מדי את העין על-מנת שנוכל ויהיה לנו קל יותר להתמקד בפנימיות שלנו ולא בחיצוניות
נכון שכל בחורה רוצה להראות הכי יפה ומושלמת, אבל כדי שנהיה עובדי ה´ טובים יותר ונתמקד בפנימיות שבחיים, צריך קצת להסתיר מהחיצוניות. אין הכוונה להזניח בכלל את החיצוניות, אלא להשקיע בה בממדים נכונים ומדויקים. לא להיחשף (תרתי משמע) יותר מדיי.

את יכולה להציץ באתר שלנו ולמצוא כמה וכמה שאלות בנושא הזה.
להלן כמה קישורים:
http://www.makshivim.org.il/ask_show.asp?id=321974
http://www.makshivim.org.il/ask_show.asp?id=278045
http://www.makshivim.org.il/ask_show.asp?id=248476


מוזמנת להגיב\ להמשיך לשאול במייל שלי או באתר.

בהצלחה רבה!
הרבה שמחה וטוב,
רינת rinathaber@gmail.com.

כתבות נוספות