שאל את הרב

טבילה במקווה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 10/12/15 20:50 כח בכסלו התשעו

שאלה

בס"ד

שלום רב,

עברתי היום ניתוח בשתי הבהונות ברגליים של ציפורן חודרנית ואני חייבת להסתובב עם תחבושות על שתי הבהונות כל היום במשך 3-6 שבועות. הרופא אמר שאני צריכה להיות איתן כל הזמן. אסור לי להוריד אותן אפילו במקלחת.

אני אמורה לטבול ביום ראשון במקווה ורציתי לשאול מה הדין במקרה זה. במידה והחבישה הייתה זמנית הייתי מחכה אבל אני אמורה להסתובב ככה בין 3-6 שבועות.

תודה מראש וחנוכה שמח.

תשובה

בס"ד
שלום רב,

יש לכך שיקולים מורכבים. תלוי גם בצורת החבישה ובמה שיש על האצבעות.

אצטט לך מתוך:
http://www.medethics.org.il/website/index.php/he/research/encyclopedia/2012-03-05-10-08-22/131-2012-03-07-09-17-70

ציפורן חודרנית, ששמו פתיל תחבושת להגביהה, יש בזה חשש חציצה .

אשה שיש לה צמר גפן בעומק פצע ניתוח, וצריך להיות שם לזמן מוגדר, אף על פי שהוא בעומק הפצע, קשה להתיר .

רטיה על פצע חוצצת בטבילה , ובפרט אם מחליפים אותה מזמן לזמן ,
והיינו דווקא אם האגד שעל המכה מהודק, אבל אם הוא רפוי, אינו חוצץ .
אם אי אפשר להסיר את התחבושת שעל הפצע מחמת ציווי הרופא, או מחמת הצער, אינו חוצץ בטבילה,
אך אם נשארו עוד מספר ימים עד להסרת הרטיה, יש להחמיר ולהמתין ,
ויש מי שכתב, שיש להחמיר עד שלושה חדשים, ורק אם הרטיה עליה יותר מפרק זמן זה, אין היא חוצצת .
יש שחילקו בין פצע שאין וודאות שיתרפא, שאז הרטיה אינה חוצצת, לבין פצע העומד להתרפא, שהרטיה חוצצת
ויש מי שסבור, שאף אם הרטיה היא לזמן ארוך, הרי היא חוצצת בטבילה .

לסיכום: אם רוצים לברר את האפשרויות להקל במקרה מורכב כזה צריך לפנות אל רב באופן ישיר ולא דרך האינטרנט.

כתבות נוספות