שאלה
לפני זמן מה נדרתי נדר שאני מתחרטת עליו מאוד. באותה תקופה שנדרתי אני לא הבנתי ממש בהלכות של נדרים ושעבירה עליהם הינו איסור חמור מאוד. מבורות עשיתי זאת.
עד כמה שהוא טיפשי, הנדר היה לא לקרוא לערכים ספציפיים בויקיפדיה וכמובן לא להיכנס לאתר עצמו.
רציתי לוודא דבר שמטריד אותי כרגע... לא מזמן אני חיפשתי אתר מסוים בדף חיפוש של גוגל והאתר הזה הוא הראשון בחיפוש ומתחתיו קישור לויקיפדיה.
בלי ששמתי לב, בהיסח דעת, לחצתי על הקישור של ויקיפדיה במקום של האתר שרציתי. פשוט באתי ללחוץ על קישור של האתר שרציתי ותוך כדי גלשתי מהר ללמטה [ זה מין אינסטינקט שלי *] ... וזה לחץ לי על קישור אחר ... איך ששמתי לב שזה לא האתר יצאתי מיד. הדף כולו לא עלה... רק הכותרת וכך כשקלטתי שזה לא האתר שרציתי סגרתי מיד...
זה היה לגמרי בשוגג בלי ששמתי לב.
זה נחשב לעבירה על הנדר?
* לכל אתר שאני נכנסת אני גולשת לתחתית הדף משומה ואז עולה בחזרה למעלה. כמו שאמרתי אינסטינקט.
תשובה
בס"ד
שלום רב,
לא נראה לי שעברת העל הנדר. בסך הכל לא רצית להכנס לאתר, הכניסה היתה בשוגג ובסופו של דבר גם לא נכנסת לאתר.
כדי למנוע תקלות, את צריכה להתיר את הנדר. לשם כך עליך לפנות לרב של בית כנסת או של הקהילה שלך.