שאל את הרב

גלולת היום שאחרי, פוסטינור

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 20/11/15 01:20 ח בכסלו התשעו

שאלה

שלום רב,

ילדתי לפני כחודשיים בן בניתוח קיסרי.

יש לי חוץ ממנו בן ובת נוספים בלע"ר.

לפני שבוע וחצי טבלתי במקווה אך לא קיימנו באותו ערב יחסים משום שהרופא אמר כי הגלולות שהתחלתי לקחת כמניעה עדיין לא מגינות ב100% משום שלא נלקחו החל מהיום הראשון של הווסת.

הוא המליץ לחכות עד לחפיסה השניה.

אמש, קרה מה שקרה ומצאנו את עצמינו מקיימים יחסים למרות המלצת הרופא להמתין. בד"כ אנו מתקשים להרות ולכן היתה הרגשה שזה בסדר ובטוח אבל כעת אני מאד חוששת שמא נקלט הריון.

ראשית, משום שאני רק חודשיים אחרי ניתוח קיסרי ושנית משום שההריונות שלי קשים עד בלתי נסבלים וכוללים תשעה חודשים של הקאות בלתי פוסקות ואישפוזים לצורך קבלת עירויי נוזלים.

עד שסופסוף אני מתחילה כעת לחזור לעצמי אני לא מסוגלת לדמיין מציאות של הריון נוסף כעת. זה יפגע בי, בילדים ובבעלי.

וכאן מגיעה השאלה: האם מותר לכתחילה במקרה זה לקחת גלולת פוסטינור , הנלקחת תוך 72 שעות מקיום היחסים ומונעת בוודאות היווצרות הריון? האם במידה וכן נקלט הריון, אין בלקיחת גלולה זו משום ביצוע הפלה יזומה, חלילה? אודה מאד לתשובה דחופה לאור המצב... תודה מראש ובשורות טובות.

תשובה

שלום

במקרה זה מותר, מכמה טעמים ספציפיים לשאלה הנוכחית.
אולם אדגיש שאין בכך היתר גורף ללקיחת פוסטינור.

כל טוב

כתבות נוספות