שאל את הרב

תיקון

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 15/11/15 21:10 ג בכסלו התשעו

שאלה

יש לי קושי מסויים בחברה בליצור קשר קרוב ואני לא יודעת אם להתפלל לה' שיבטל את זה ממני או לא כי מצד אחד זה גורם לבדידות ודיכאון ומצד שני אני מרגישה שאולי זה התקון שלי בעולם וה' רוצה שאעבוד אותו ככה עם הקושי הזה. איך יודעים אם להתפלל על משהו או שזה טוב לי לתיקון שלי? כשאני מנסה להתפלל על זה תוקף אותי פחד שלא כדאי להסיר את החסימה שיש ביני לבין בני האדם

תשובה

שלום

אם הדבר מעיק עלייך או גורם לפגימה בעבודת ד', אזי יש לתקן זאת בשינוי האופי על פי המעשים. וכפי שכתב הרמב"ם לעשות תשובת המשקל, להרבות בחברה וכו'.
אולם אם האופי הזה נח לך, ואינו גורם למניעה של קיום המצוות, אזי אין בעיה שלאדם תהיה נטיה מופנמת ויחס קריר יותר לסביבה. ובלבד שיש אהבה כלפי הבריות, גם אם אין גילויים ניכרים לזה.

בהצלחה

כתבות נוספות