שאל את הרב

גיהנום

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 10/11/15 14:01 כח בחשון התשעו

שאלה

הגיהנום זה מקום שבו יש המון אש שדים והשטן?

אני שומעת המון מחלוקות לגבי הגיהנום. יש כאלה שאומרים שזו לא אמונה שקיימת ביהדות ושהגיהנום הוא על שם גיא בן הינום שזה נמצא בארץ ובו היו אנשים חוטאים.

ויש כאלה ששוללים את האימרות האלו שציינתי ושהם מחשבות כפירה ושטויות ושהגיהנום זה מקום אליו נשלחים חוטאים.

תשובה

שלום

גהנם הוא מדריגת העונש של החוטאים לאחר מיתתם, מבחינה רוחנית.
גיא בן הינם הוא מקום בנחל קדרון, כיום מול מרכז בגין. שם היתה העברת ילדים למולך.
שני הדברים אמת, ואינם סותרים.

כל טוב

כתבות נוספות