שאלה
שלום כבוד הרב,
בעזרת השם בימים הקרובים אני צריכה ללדת בן בכור, אנחנו רוצים לקרוא לו בשם שיהיה בו אזכור של האות הראשונה מהשם של סבו (ז"ל) של בעלי (ולרי) שהיה אדם אהוב ומצליח. חשבנו על השם ויאל. השאלה היא האם יש משמעות לשם זה? בעיקר מתלבטים לגבי המשמעות של החלק הראשון של השם (וי).
תודה מראש ובשורות טובות.
תשובה
בס"ד
שלום רב,
אינני מבין בנושא
למיטב הבנתי המילה 'וי' הכי קרובה למילה 'וַי' בעברית שמבטאת צער...
קשה למצוא שם בעברית באות 'ו'.
מציע לכם לחפש שם שפותח באות אחרת. זכרון השם של סבא יהיה באותיות שבהמשך השם.
לצורך בחירת שם עיינו בקישור להלן ובקישורים הנזכרים שם בסוף.
מזל טוב בעזרת ד'!
http://orlanoar.com/index.asp?act=read