שאל את הרב

כיסוי ראש - מדוע

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 09/11/15 23:57 כז בחשון התשעו

שאלה

שלום רב,

רציתי לדעת מהי הסיבה שנשים צריכות לחבוש כיסוי ראש אחר החתונה?

אם זה כדי להגדיר את האישה כנשואה אז למה גבר שהתחתן לא מחוייב גם באיזשהו סממן חיצוני ?

(במיוחד היום שיש הרבה יותר נשים מגברים, זה יכול לגרום למישהו לרצות מישהו שכבר נשוי)

אם זה כדי להשאיר את שערה של האישה כדי שתתקשט בו לפני בעלה אז מדוע יש הידור בלכסות את הראש גם בבית ואף בחדר השינה (והרי יש את הסיפור על קמחית)?

שמעתי גם סברה שזה כדי שהאישה תראה יותר מכובדת (אולי לא הבנתי את הסיבה נכון אבל היא קצת פחות נשמעת לי, היא יכולה פשוט לשים בגד מכבד או חליפה..)

אני מקווה לתשובה אשרתיישב לי את הדברים כמו שצריך ותסדר את השכל בעז"ה,

תודה רבה :)

תשובה

בס"ד
שלום רב,

עייני בקישורים להלן:
http://www.yeshiva.org.il/midrash/1831

http://www.breslev.co.il/articles/למה_כיסוי_ראש/בגובה_העיניים/חברה.aspx?id=14699

כתבות נוספות