שאל את הרב

קושיות

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 09/11/15 22:54 כז בחשון התשעו

שאלה

שלום !

יש לי שאלה קטנה לגבי הבריאה,

השמש נבראה אחרי הצמחים, איך הצמחים שרדו בלי שמש?

ובפסוקים הראשונים נאמר שהשם קרא לאור יום ולחושך לילה.

למה זה גם לא מובהר לגבי הערב והבוקר?

תשובה

שלום

עייני רש"י, לא לימד המקרא בסדר המוקדמים והמאוחרים כלום. ועייני רמב"ן שכתב שמפשט הבריאה אין ללמוד דבר על השאלה כיצד נבראו השמים והארץ משום שסוד עמוק הוא ואינו מובן מן המקראות ויודעיו חייבים להסתירו.

לפיכך אין להקשות כיצד היו ימים טרם יום ד בו נבראו מאורות, או כיצד גדלו צמחים טרם היתה פוטוסינתזה. שכל דברים אלו חסרים בכתובים, והמקרא רק בא ללמדנו שלוש עקרונות יסודיים-
ד' אינו שמים וארץ, הבעלות על א"י היא מצד הבורא לעמו, ד' ברא את העולם.

ובסוד יש עומקים רבים לפרשת בראשית בנוסף לזה.

כל טוב

כתבות נוספות