שאל את הרב

דחיית עליה לתורה

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 08/11/15 14:27 כו בחשון התשעו

שאלה

שלום רב,

בני נולד בתאריך י"ז בניסן, יום הבר מצווה שלו יוצא בחול המועד פסח.

אנו מעוניינים לקיים את העליה לתורה והנחת התפילין באותו היום.

האם יש אפשרות לקיים שני הטקסים שבוע מאוחר יותר (בתאריך כ"ד בניסן) אז הוא יהיה בגיל 13 ושבוע?

תודה,

תשובה

בס"ד

שלום וברכת ד'

אפשר לדחות את הטקס. אבל כדאי לעשות באותו היום איזה סעודה קטנה עם בני משפחה או חברים מצומצים כעשרה גברים, וזאת סעודת בר מצוה שהוזכרה בהלכה, לאחר מכן אפשר לדחות קריאת התורה והנחת תפילין.

בברכת מזל טוב

יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ

כתבות נוספות