שאל את הרב

איך מתחדשים?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 08/11/15 01:37 כו בחשון התשעו

שאלה

אני בשנה שנייה של שירות לאומי באותו המקום,

ב"ה הולך טוב.

העניין הוא כזה, בשנה הראשונה של השירות נתתי את כל כולי בפול גז.

חידשתי והוספתי הרבה דברים שלא היו וכבר לקראת סוף שנה כבר הרגשתי שפשוט אין לי כוחות לעוד שנה ולכן גם לא תכננתי להשאר באותו המקום אלא ללכת למקום אחר שפחות דורש ולכן אוכל לעשות גם פסיכומטרי ועבודה במקביל

ותכננתי עוד המון תכניות לשנה פשוטה וקלה יותר

סגרתי מקום הכל היה נראה טוב.

אין לי מושג איך אבל בסוף נשארתי עוד שנה באותו המקום

אני שמחה על זה והכל בסדר אבל אם כבר נשארתי אני רוצה לתת עוד דברים. לא להישאר באפיסת כוחות מהפול גז שהיה בשנה הראשונה ורק לאכול את מהפירות של זה. ואני פשוט מרגישה שאני לא מצליחה.

אין בי כוחות להיות באותו דרייב שהייתי

זה מתסכל אותי.

לא סתם נשארתי עוד שנה יש לזה סיבה. יש לי עוד מה לתת

מה עושים כדי שארגיש שוב פעם את הכוחות הללו?

את הנקיות הזאת מול העיניים שבאתי נטו למקום הזה כדי להוסיף טוב לעם ישראל???

אני מרגישה כבר לא שם וזה קשה לי ממש!!!

תשובה

שואלת יקרה,

איזה כיף למקום שאת עושה בו שירות, שיש להם אותך. יש לך ראש גדול, אידיאליסטיות וערכים של כמה אנשים, מסירות לאורך זמן וכל כך הרבה אהבה.

מאוד מבינה את התחושה שלך. זה קורה להרבה אנשים בכל מיני תחומי חיים.


בתור התחלה חייבת להגיד לך שאת במקום מאוד טוב בחיים שלך. את מודעת למה שאת עוברת, מזהה את הרגשות שלך ויודעת לכנות אותן בשמות שמאפשרים לך להפגש עם עצמך ולדעת מה קורה בתוכך.
דבר ראשון שאת הולכת לעשות זה קודם כל לקבל את עצמך עם התהיות שמלוות אותך עכשיו.


בואי נשחרר. בואי נקבל בטוב את המקום הזה. שיש לך פחות כוח, שאת לא כמו שהיית בשנה שעברה. לקבל לא מתוך חולשה ופסיביות אלא מתוך מודעות וחיבור לעצמך.

איך? את אומרת לעצמך במטרה שזה יהיה לך בראש ואחר כך קבוע בתוכך: אני מרגישה שאני עוברת תהליך ובגלל זה יש לי נפילות, וזה בסדר. אני יודעת שזה משהו זמני שאני עוברת עכשיו. ברגע שאת מקבלת בתוכך את המקום הזה את יכולה להתחיל לבחור מה את רוצה שיהיה בפנים ומה לא.
היכולת שלך לקבל את המצב הזה, בתור התחלה, כמו שהוא מאפשר לך התקרבות לעצמך ומחזק את ההסכמה שלך למה שאת עוברת בתוכך. תני לזה פשוט להיות. בלי להאבק. חוסר קבלה של עצמנו לא מאפשר לנו התקדמות.

אחרי שעשינו את החלק הזה אפשר לעבור לשלב הבא.
כשאנחנו במקום של קבלה ולא של לחימה במה שאנחנו מרגישים אנחנו יכולים להתחיל לעשות לעצמנו טוב.


כותבת לך כמה דברים:

(1)כשמשהו מעיק עלינו הדבר הבא שכדאי לעשות זה ללכת לדבר עם מישהו שמבין אותנו. צריך מישהו שפוגש אותנו איפה שאנחנו עכשיו, כמו שאנחנו, בלי פוזות. שמבין את הקושי והכאב ויכול לדבר איתנו מהמקום הזה ולקדם אותנו.
חשוב להתייעץ בחיים. דווקא מתוך הדיבור יכולים להאיר לך כיוונים שלא חשבת עליהם, להציע פתרונות שלא עלו בדעתך. תוכלי לקבל חיזוק, תמיכה ומילים טובות שיעזרו לך להמשיך.
זה יכול להיות מישהו מהמקום שאת עושה בו שירות שיודע על מה את מדברת, מחנכת משנה שעברה או כל דמות חינוכית אחרת שתבין אותך.
אנשים שמחוברים לה´, שיש להם רוחב דעת, לב אוהב ומרגיש שיש להם מבט אובייקטיבי ונסיון חיים יכולים לחסוך לנו הרבה כאב, בלבול, יאוש והחמצה ולתת לנו כלים לעבודה נכונה ומדוייקת.
אל תוותרי על זה. אל תשארי לבד עם כל מה שאת מרגישה עכשיו.

(2)אולי תחפשי משהו מחוץ לשירות שיתן לך כוח ויעזור לך להתחדש? לחזור לשירות עם יותר אור בעיניים. זה יכול להיות שחיה, שיעורים או אימון במכון כושר, קבוצת כתיבה, יצירה ואומנות או כל דבר אחר שעושה לך טוב.

(3)דברי עם ה´ על המקום הזה שאת נמצאת בו בנפש, על מה שאת מרגישה. בעיני, אלוקים הוא זה שהשאיר אותך במקום הזה למרות כל התכנונים האחרים שעשית. הוא זה שנתן לך בשנה שעברה כוחות ושמחה לתת ועכשיו הוא החליט לעמעם לך את האורות. להעמיד אותך בנסיון של נתינה מתוך קושי מסוים שאת חווה אותו בנקודת הזמן הזאת. והעבודה שלך עכשיו יקרה בעיניו עוד יותר, כי היא נעשית מתוך מורכבות והתמודדות.
דברי איתו במילים הכי פשוטות שיש. ספרי לו הכל ובקשי עצה והכוונה ושיהיה איתך לגמרי במקום הזה. שיתן לך בהירות ועוצמה ודיוק והרבה הקשבה פנימית. שיתן לך כוח להוסיף עוד הרבה טוב לעם ישראל. להשתדל שהתפילה הזו תהיה כל יום, לפחות כמה דקות. עם הזמן תרגישי שיש מי ששומע אותך, עוטף אותך ואוסף אותך אליו באהבה.



שזו תהיה השנה הכי טובה שהיתה לך עד עכשיו 
שתמשיכי לעשות טוב בעולם באיכות מופלאה כזאת ומתוך חיבור לעצמך
מעריכה מאוד,
חנוכה שמח ומלא אור,
נועה, חברים מקשיבים

כתבות נוספות