שאל את הרב

הלכה

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 02/11/15 20:44 כ בחשון התשעו

שאלה

לפי מה שקראתי בשולחן ערוך,לא מברכים על שתית קפה, אבל עם הקפה מהול בתבלין (הל למשל) האים צריך לברך ?

וכן אם אני שותה משקה ממותק ומברך עליו הכול נהיה בדברו,ואח"כ מוסיף סירוף ,כך שנוצר משקה חדש,האים יש צורך לברך שוב ?

תשובה

שלום וברכה

אני לא בטוח שהבנתי את כוונתך.
גם על קפה מברכים ברכה ראשונה. לגבי ברכה אחרונה, יש מחלוקת, בשל העובדה ששותים אותו לאט, והרווח גדול, ויש הטוענים שלא מברכים. ברם, זה לא קשור לתבלין.
לפיכך, מברכים פעם אחת על המשקה הממותק שאתה שותה, ואין צורך לברך מחדש גם אם אתה מוסיף סירופ.

כל טוב

כתבות נוספות