שאל את הרב

חלום מפחיד

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 16/10/15 11:01 ג בחשון התשעו

שאלה

שלום לכבוד הרב.

היום לפנות בוקר חלמתי חלום.

חלמתי שאני נמצאת בבית עם אבא שלי ויש תינוק שהוא לא שלי שמסתובב לי בין ברגליים וזוחל על הרצפה.

יש לציין שאני זוכרת הייטב את הפנים של התינוק, הוא היה מדהים ביופיו ממש תינוק מיוחד.

אני לא יודעת מה קרה לי בחלום אבל הרגשתי שנכנס בי משהו לא טוב כמו דיבוק.

לקחתי את התינוק היפה הזה ולקחתי אותו לאמבטיה מלאה במים וזרקתי אותו שם לטבוע למוות.

ולא עשיתי זאת מתוך שנאה! בלב שלי ממש בכיתע ולא ידעתי למה אני עושה את זה!!!

אבא שלי שאל אותי "בת שלי למה עשית את זה ?" והוא בכה בכי גדול..

ממש אחרי זה קמתי מהמיטה בהרגשה מפחידה ביותר.

מה אתה אומר על החלום הזה כבוד הרב ?

תשובה

שלום וברכה

אין איש בעולם שיודע לפתור בוודאות את משמעות החלום.
אנחנו יודעים רק להציע כיוונים לאדם עצמו, שיתבונן בתוך עצמו, וינסה להעלות מתוך עצמו את הכיוון שהחלום הזה לוקח אותו. לאור דברי חז"ל, כל החלומות הולכים אחר הפה, כלומר – משמעות החלום לגבייך טמונה בשאלה לאיזו כיוון את תקחי את החלום, וזו גם תהיה משמעותו האמיתית.
אם את חוששת מהחלום – עשי הטבת חלום עם שלוש מחברותייך כפי שכתוב בסידור.
ובד בבד, את יכול לשאול את עצמך מה התחושות שלך בעת החלום (לא תכני החלום עצמו, אלא מה שהרגשת תוך כדי החלימה) מלמדות אותך על עצמך, ולאיזה עולם תיקון את יכולה להוליך אותו. לדוגמה, החלטות שאת מקבלת לטובת אנשים או לרעתם וכדו', ולהניע מהלך מסוים של תיקון כתוצאה מכך.

כל טוב ובשורות טובות

כתבות נוספות