שאל את הרב

השלכת אוכל

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 07/10/15 23:46 כד בתשרי התשעו

שאלה

שלום לכב' הרב,

מתי מותר מלכתחילה לזרוק אוכל ולא לעבור על בל תשחית.

האם ההחלטה בעניין הינה בעלת פן סובייקטיבי או אובייקטיבי?

האם יש חילוק בין סוגי מזון שונים?

רוב תודות

תשובה

שלום וברכה

קשה לענות על שאלה חשובה זו, כי הדבר תלוי במשתנים רבים.
נקודת המוצא היא כמובן שאסור לזרוק אוכלים שניתן להשתמש בהם ולאכול אותם.
כאשר רוצים לזרוק אוכל – השאלה היא מהו המניע ומה המצב, כגון: האם פשוט אין מי שיאכל; האם הוא התקלקל; האם מתפנקים וסתם לא אוהבים וכדו'.
אם יהיה פירוט יותר גדול בשאלה – אולי אוכל להבין על מה מדובר.
מבחינת סוגי האוכל – ישנה הקפדה גדולה יותר על כבוד הפת.

כל טוב

כתבות נוספות