שאל את הרב

היחס לערבים שזורקים אבנים

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 07/10/15 22:08 כד בתשרי התשעו

שאלה

לכבוד הרב

מחבל שעומד לזרוק אבן שביד שלו, לפי ההלכה, מותר לירות בו לפני שהאבן עפה לו מהיד?

הפגנות כאלה של זריקת אבנים, צריך לפזר באמצעים לפיזור הפגנות?

האם יש הבדל בין תיאוריה למעשה?

האם הוראות פתיחה באש מוסריות?

תודה שלא נדע

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום

לפי ההלכה יש לירות בראשו ולפזר הפגנות בירי חי.
זאת מדין כיבוש א"י, הצלת ישראל מיד צר, ובעיקר הרתעת הגויים מפני האומה האלהית הקמה לתחיה בארץ חייה, וכפי שעשה יהודה לאדני בזק בתחילת ספר שופטים למען דעת שאיננו מרחמים על אכזרים.

אם תפסו אדם שעשה כך והוא כפות, יש להביאו בפני דיין אחד, והרי זה נהרג בעד אחד וללא התראה, וכפי שפסק הרמב"ם בהלכות מלכים.

אך מה נעשה וממשלתנו אהובתנו כנועה בפני המוסר הנוצרי המרחם על אכזרים, ומפחדת מן האומות הצבועות מעבר לים.
המחשבה שחמלה והכלה של החיה הפלשתית תביא מזור, היא טעות המצויה אצל מלכינו עוד מימי המקרא ועד הפלשתים של ימינו.

כשגוי מרים יד על האומה הישראלית, על חייל המבטא את כלל ישראל בעצם מציאותו, על אזרח החי במדינה שהיא שיבת ציון- דינו מוות.
אם כך הוא הדבר כלפי נזק ליהודי פרטי, ק"ו במי שבאים על עצם ישיבתנו בארצנו, כדא"ר יוחנן, אוי לה לאומה שתמצא בשעה שהקב"ה עושה פדיון לבניו, מי מטיל כסותו בין לביא ללביאה בשעה שנזקקין זה עם זה?!

אולם כל עוד המציאות היא כך לבושתנו, וממשלתנו כנועה בפני המוסר האירופי וסבורה שישועה תבוא ממשענת הקנה הרצוץ אשר מעבר לים, אזי כעת אסור לחרוג מכללי פתיחה באש החוקיים. שהרי ללא מוראה של מלכות איש את רעהו חיים בלעו ועלול כל אחד לעשות דין לעצמו.

כמה אנו מצפים לתשובת המלכות למוסר התורה, בצמיחת קרן לדוד מלכנו ועריכת נר לבן ישי משיחנו. גם הפלשתים מחכים לכך בעומק רוחם, וישובו אף הם אל השם, כשאנו נדע מי אנחנו.

שהכל תלוי בלימוד אמונה בעמקות בכל שדרות העם.

כל טוב

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות