שאלה
שלום לכבוד הרב,
כיום, כאשר אנו חיים בתקופה של שפע, אנשים רבים מחדשים לרוב את מדף הספרים שלהם ו"משדרגים" גמרות והרבה פעמים נוצר מצב שאדם מוסר לגניזה ספרי קודש שהם ממש במצב טוב. האם אין בכך משום בל תשחית?
מניסיוני, לכל ספר יש דורש. אם אני אניח על ספסל ברחוב ספר כלשהו, כולל ספר קודש, תמיד יהיה איזה עובר אורח אשר ימצא בו עניין ויאסוף אותו.
האם לא הגיע הזמן לעשות שינוי בכל הנוגע לגניזת ספרי קודש ולהדריך את האנשים לא להשליך ספרים טובים לגניזה?
תודה וחתימה טובה.
תשובה
שלום וברכה
הדברים שאתה כותב נראים לי מובנים מאליהם. חובה לעשות כך גם מצד האחריות לסביבה, גם מצד בין אדם לחברו, וגם מצד קדושת הספרים והיחס הראוי אליהם.
יישר כוח על דבריך.
כל טוב