שאלה
שלום כבוד הרב, השאלה שלי היא האם יש מקום לאיזה שהוא הקלה בחג? אני שומר שבת ובשבת מאוד קשה לי וכשמגיע שבת אני נכנס לעצבות, אני יודע שאפשר לסדר סדר יום של תפילה לימוד וכולי ואז יותר קל לשמור אך בתקופה זאת קשה לי מאוד להתחזק אך שבת אני שומר. חגים עד עכשיו לא שמרתי ועכשיו בא עלינו ראש השנה ואני יודע את חשיבות היום ורוצה לשמור את החג אך כבר מעכשיו אני רק חושב שצריך לשמור חג יומיים וקשה לי מאוד.. כל חג אני משתדל לשמור חלקית כמה שפחות לחלל אך בתקופה כרגע קשה לי להוסיף בשמירת החג... אם אתאמץ לשמור את החג באופן וודאי אהיה בעצבות גדולה. אני יודע שאין אפשרות להתיר חס ושלום לחלל חג ורק צריך להתחזק אבל אני מרגיש גרוע שאני הולך לעבור על איסורים בראש השנה. האם יש איזה שהוא מקום להקל לעשות מלאכה בשינוי בחג ומתוך מקום של להתחזק בהמשך? כי כרגע אין לי אפשרות ואני מרגיש רע עם זה שאני עובר עברה ביום הגדול של ראש השנה. תודה
תשובה
שלום
הכל דמיונות.
אם תרצה בכל ליבך, ותברר מהי זהותך ומפני מה שמירת יום הדין היא הדבר החשוב ביותר, לא תרצה לחלל את החג.
שמירת החג אינה קשה, היצר שאתה מתיחס אליו יונק את כוחו מחוסר הבירור אצלך ולא מפאת קושי אוביקטיבי.
עבוד על כוח המחשבה שלך, על כח הרצון, ואל תחפש פתרונות המכופפים את האמת כלפי העקמומיות.
בהצלחה