שאלה
כבוד הרב שלום,
1. האם בגלל שצריך לנעול נעליים בדרך מסוימת,
אם יש משהו בנעל ורוצים להוריד ולהחזיר אותה, האם צריך להוריד את שתי הנעליים בגלל שאחרת לא נועלים את הנעליים בדרך הנכונה?
2. למה יש דרך מסוימת לנעול נעליים?
תודה!
תשובה
שלום וברכה
צורת נעילת הנעליים נובעת מהקבלה. יש בה רמזים למידת הדין ומידת הרחמים המובטאים ב"שמאל" ו"ימין".
מותר בהחלט לחלוץ רק נעל אחת, ואין חובה לחלוץ את שתיהן.
כל טוב