שאלה
רציתי לשאול האם הציווי האלוהי לאברהם -"קום התהלך בארץ לארכה ולרחבה כי לך אתננה" , הוא ציווי שתקף גם אלינו וזה מצווה ככל המצוות? ואם לא אז מה מעמד הציווי היום ביחס אלינו?
וכן איך מתקשר כאן העניין של ד אמות חדשות בארץ ישראל
ומה המקור לעניין של ד אמות?
תשובה
בס"ד
שלום רב
מביא לך תשובה של הרב יהודה הלוי עמיחי:
הגמ´ (כתובות קיא ע"א) אומרת שכל המהלך ד"א בארץ ישראל הוא בן עולם הבא. לא נאמר שיש כאן מצוה, כשם שנאמר שהאומר אשרי שלש פעמים ביום הוא בן עולם הבא. דהיינו מתנהג בדרך הראויה להביאו לעולם הבא. ומשמע שיש להשתדל בכך אולם אין זו מצוה.
מתוך
https://www.kipa.co.il/ask/show/162318-האם-יש-מצווה-על-כל-ארבע-אמות-חדשות-בארץ-ישראל
ועיין עוד
http://www.yeshiva.org.il/midrash/7008