שאל את הרב

הבשר ברשתות השיווק

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 07/09/15 21:44 כג באלול התשעה

שאלה

שלום לרב. לגבי הבשר המוכשר שנמכר ברשתות השיווק, כ"רמי לוי" לדוג': האם (מעט מאוד) דם שממשיך לנזול ממנו, מהבקר בעיקר, (נראה לי ואכן הקצב אישר שזה מעט דם למרות ההכשרה) מונע מאכילה ודורש הכשרה נוספת בבית? יש לציין שאני אשכנזי. קניתי הערב בקר שנטחן טרי בהכשר הר' מחפוד (כשרות מהודרת, לא?) וכאמור, וזו לא פעם ראשונה ולא רק במקום זה, ניתן לראות מעט דם שעדיין נוזל מהבשר. כאמור: מה עושים?

בתודה לרב ושנה טובה.

תשובה

שלום

אם הוכשר, הציר האדום שנשאר אינו בגדר דם אסור.

אני אוכל רק הכשר של הרבנות הראשית לישראל (בהכשר מהודר), ולא של רבנים פרטיים, מהודרים ככל שיהיו. כך נהג הרצי"ה, וכך ראוי לכל בן תורה החפץ בטובת קדושת כלל ישראל בא"י, לנהוג.

כל טוב

כתבות נוספות