שאלה
שלום רב,
לאחרונה החל אצלי בעיה באמונה ממש כך
אני כל הזמן נלחם בזה . הפסקתי בכלל להתפלל אפילו שחרית
קשה לי מאוד אני כל הזמן חושב על איפה הקב"ה , ואילו כל זה שטויות
אולי כל זה המצאה וכו' כל הבעיות של הכשרויות ועוד...
איך אני מתגבר על הקשיים ??
מה עושים איך מתגברים וחוזרים לאמונה ?
תשובה
שלום וברכה
גדלתי אצל רב שלימד אותי ש"אין פטנטים".
על כן, לצערי, אני לא מכיר פטנטים מסוגים שונים, ובוודאי שלא פטנט שיכול להביא את האדם לאמונה.
אם יש את נפשך בכל זאת לחדש את האמונה, אני יכול להציע לך רק שני קצות חוט.
ואם תרצה לאחוז בהם, ולהמשיך ביחד את הדיון בענייני אמונה - אשמח לעשות זאת.
נקודת אחיזה אחת: עוד לפני העיסוק באמונה עצמה - הכרה פנימית עמוקה שמשבר הוא גם הזדמנות. בשעה שאדם מאבד את אמונתו אפשר שהדבר מלמד אותו כי מה שהיה קודם לכן - טוב למעמדו הרוחני ולרמתו קודם לכן, אולם מאז הוא התקדם והוא השתנה, ועל כן האמונה שהייתה לו קודם אכן אינה יכולה לספק את מבוקשתו, ולהיות מענה לדברים שהוא מחפש. אדם גדול זקוק לאמונה גדולה. על כן, אולי כדאי שתכריע בתוך עצמך כי המצב עתה קורא לך להזדמנות מחודשת, ולניסיון לבנות אמונה הרבה יותר גדולה מזו שהייתה קודם לכן.
נקודת אחיזה שניה נוגעת למהות. אשמח אם תקרא את המאמר שכתבתי על שפת האהבה, ועל היכולת להתקשר לאמונה דרך שפה זו. http://www.ypt.co.il/show.asp?id=44617
וכאמור, אם תרצה להמשיך ולדון בסוגיות כבדות משקל אלו - אשמח.
כל טוב ושנה ממש מתוקה