שאלה
שלום לרב,
האם האישה באה לעולם זה לשם תיקונה, או שמא באה לעולם רק להיות לאיש לעזר בתיקונו? ובאם באה לתיקון הגבר גרידא, האם האישה באה לעולם זה מתוקנת?
תודה מראש.
תשובה
בס"ד
שלום רב,
לעניין תיקון אין הבדל בין גבר לאישה.
רק בתוך הזוגיות האישה היא 'עזר כנגדו' אבל מלבד הזוגיות יש לאישה חיים רחבים ומשמעותיים.
הערך הזה מוצג יפה מאוד בפרק על 'אשת חיל' בספר משלי. מתארים שם אישה פעילה ומשפיעה. בעלה הוא זה שמהלל ומשבח אותה על כל מעשיה החשובים מלבד היותה אישתו: "כפה פרשה לעני... פיה פתחה בחכמה ותורת חסד על לשונה... תנו לה מפרי ידיה ויהללוה בשערים מעשיה".