שאל את הרב

שבועה שריפאה את בני וצניעות

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 11/08/15 08:40 כו באב התשעה

שאלה

שלום כבוד הרב,

סליחה על השאלה שאני עומדת לרשום.

הבן שלי היה חולה מאוד לפני שנתיים, נשבעתי שבועות רבות על מנת שיבריא. אני מקיימת את כולם.

אחת השבועות היא: שאתנזר לחלוטין מקשר עם גבר, אני גרושה 10 שנים. בתום השבועה הוספתי אלא אם יהיה בעלי.....

הבן שלי הבריא במידה מסוימת הוא מקבל תרופות כרוניות, קם ממיטתו לאחר אשפוז ממושך.

אני חילונית, וחיה בסביבה חילונית, אינני רואה אפשרות שמישהו יציע לי נישואים ללא מגע והיכרות ממושכת.

אני מעדיפה את הבן שלי על-כל דבר אחר, ומוכנה למות בודדה למענו.

אך לעיתים אני חושבת שאולי השבועה הזו לא הייתה צריכה להיאמר, אני רוצה שיהיה לי מתי שהוא חבר, אני בת 41, אך קיים בי פחד גדול, שברגע שמישהו יגע בי בני יחלה שוב.

לתשובתך אודה

תשובה

שלום

אני מבין לליבך.
השבועה שלך היא על דבר שממילא אסור, לחיות עם גבר ללא קידושין וכתובה, ולפיכך אין אפשרות להתיר דברים אסורים מעין אלו.
איננו יודעים כיצד הקב"ה נוהג בכל מקרה ספציפי ומה הקשר הרוחני של הדבר לבנך שיהיה בריא, אך ככלל ודאי יש חשיבות וחובה ליחסי אישות רק במסגרת נישואין.
עלייך להאמין בעצמך וביכולת שלך לבחור אורח חיים של קדושה, ובע"ה החיים יסתדרו סביב החלטה זו.
קבלי על עצמך להתחזק בתחום זה וצאי עם גברים שקיבלו החלטה דומה.

בהצלחה

כתבות נוספות