שאל את הרב

ידידים בזוגיות

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 10/08/15 07:19 כה באב התשעה

שאלה

שלום כבוד הרב! רציתי לשאול: מה המקום של אנשים אחרים ביחס לזוגיות שלי? אסביר: האם הרב חושב שזהו דבר חיובי שלאישה/לאיש יהיו ידידים מבני המין השני? ובכלל, מה המקום של בני המין השני בשביל אדם שנמצא בזוגיות? האם למשל זה דבר מתאים שזוג נשוי יצא עם חבורה שיש בה בנים ובנות אחרים, או שזה יכול ליצור קשר לא מתאים בין האיש לאישה אחרת וכדומה? האם זה פוגע בקשר שהאישה למשל נמצאת בקשר מסויים עם בנים אחרים? האם שני אנשים שבזוגיות צריכים להיפרש לגמרי מבני המין השני?

תשובה

בס"ד
שלום רב,

יש הבדל גדול בין חברים של הזוג ביחד ובין חברים שלך או של רעייתך.
למי שנמצא בזוגיות אין חברים מהמין השני. כלומר לך לא יהיו חברות ולאשתך לא יהיו חברים.

אבל אם ידידים שלך או של אשתך מהעבר יחד עם בני זוגם הנוכחי הופכים להיות חברים שלכם ובאים לבקר אתכם כזוג - זו מציאות לגיטימית - שיש לבני זוג חברים שגם הם זוג.

בתוך הקשר ענייני: בעבודה, בקהילה, בעסקים, מותר לאדם לנהל שיחה עם אישה בתנאי שאין בכך ערבוב של קרבה אישית.

כתבות נוספות