שאל את הרב

שמירת נגיעה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 09/08/15 19:10 כד באב התשעה

שאלה

שלום כבוד הרב

אני בת 18 ויוצאת עם בחור בן 22. אני מאוד קשורה אליו ולצערי אנחנו לא שומרים נגיעה כלל ואפילו לא בכיוון.

קשה לי מאוד להפסיק ובמיוחד לו אחרי שכבר עשינו הכל לצערי ..

אנחנו חושבים על חתונה אך לא בזמן הקרוב ( מדובר בשנה או יותר)

מה אוכל לעשות בקשר לעניין? אני יודעת שזה אסור אך עדיין אנחנו ממשיכים...

תשובה

בס"ד
שלום רב,

את מבטאת רצון לחולל שינוי אבל אין לך כרגע כוחות הנפש לשינוי הזה.
כדי לאמץ את כוחות הנפש אצלך ואצל החבר צריך לעשות תהליך עמוק. אי אפשר להדריך תהליך כזה במענה חד פעמי לשאלה באתר 'כיפה'.

את צריכה תמיכה רוחנית קבועה שתחזק אותך ותלווה אותך בתהליך ההתחזקות. את צריכה להרגיש שההתחזקות טובה לך יותר מההתרגשות של הנגיעה בחבר.

לשם כך עליך להיות בקשר קבוע עם רבנית שיש לך חיבור נפשי אליה, היא תוכל ללוות אותך בתהליך.
חשוב שגם לחבר שלך יהיה לווי דומה אצל רב שהוא מרגיש קרוב אליו.

הכי טוב היה למצוא רב ורבנית שהם עצמם זוג, ויתמכו בכם יחד. כך הם יוכלו לקיים שיחות עם שניכם יחד ולחזק אתכם.

יש היום ישיבות, מכינות ומדרשות ובהם רבנים ורבניות שיש להם גישה נכונה לצעירים. אפשר למצוא גם רב שכונה או רב יישוב ורעייתו.

בהצלחה!

כתבות נוספות