שאלה
שלום כבוד הרב גלעד בגיל 16 הייתי הולך לכול מיני חנויות בקניון ליד הבית שלי וגונב מהחנויות בגדים עכשיו אני יודע שאני חייב להחזיר את הגזלה אבל יש לי בעיה רפואית שבגללה אני לא יוצא מהבית ויש לי חרדות מאנשים
עכשיו ניסתי לשכנע את המשפחה שלי שילכו להחזיר לחנויות שגזלתי מהם את הכסף אבל הבעיה שהם לא מוכנים אני בא ממשפחה חילונית
עכשיו איך אני יכול להחזיר בלי חברים ובלי משפחה שיכולים לעזור לי להחזיר אותם חנויות ובלי שאני יצא מהבית להחזיר
בנוסף יש לי מחלה נפשית שבגללה אני לא יוצא מהבית
מה ניתן לעשות האם ניתן לתת צדקה במקום להחזיר לאותם אנשים את הגזלה?
תשובה
בס"ד
שלום רב,
אפשר להתקשר לחנויות הללו או לכתוב להם מייל ולהסביר את העניין: תספר להם שאתה מתחרט ושאתה כרגע מוגבל ביציאה מהבית ותבקש שימחלו לך. אני מאמין שבנסיבות הללו הם יוותרו לך.