שאל את הרב

כיוון ע״י התנ״ך

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 30/07/15 16:31 יד באב התשעה

שאלה

כבוד הרב שלום וברכה

החלטתי לשאול שאלה מכיוון שאני כבר מבולבלת נורא. אני בת 24, באה מבית דתי שומר שבת ומאמינה באמונה שלמה. אני לומדת לימודים אקדמאים, במסגרת הלימודים באחד הקורסים יצא לי להכיר בחור שכל הדרכים הראו לי (במסגרת הדברים המקרים שקראו בדרך ההכרות איתו) שכנראה הבחור הזה הוא הבחור, ואני מאמינה שאין דבר כזה במקרה והכל בורא עולם עושה, מה שגורם לי להיות מבולבלת מאוד זה עומק הדברים שקראו. אחרי הרבה זמן של בילבול אמרתי לבורא עולם ״אני מחזיקה עכשיו ספר תנ״ך, ואני אפתח אותו בעמוד אקראי שאצא, ובבקשה תדבר אלי דרך הספר ותתן לי תשובה מספיק ברורה שאני אבין אם זה זה או לא.״ פתחתי את הספר והוא נפתח בספר ישיעהו פרק סב ובתחילת העמוד הימיני שנפתח בפסוק ה היה כתוב דבר שמשך את עניי שלדעתי זאת הייתה התשובה לשאלתי..(כי גם מהכל זה היה נראה לי הכי הגיוני..)

והיה כצוב שם כך: הכִּי-יִבְעַל בָּחוּר בְּתוּלָה, יִבְעָלוּךְ בָּנָיִךְ; וּמְשׂוֹשׂ חָתָן עַל-כַּלָּה, יָשִׂישׂ עָלַיִךְ אֱלֹהָיִךְ. ו עַל-חוֹמֹתַיִךְ יְרוּשָׁלִַם, הִפְקַדְתִּי שֹׁמְרִים- -כָּל-הַיּוֹם וְכָל-הַלַּיְלָה תָּמִיד, לֹא יֶחֱשׁוּ; הַמַּזְכִּרִים, אֶת-יְהוָה- -אַל-דֳּמִי,

השאלה שלי כבוד הרב היא: האם אני צריכה לפרש את זה כתשובה חיובית לפי איך שהשכל הסביר מבין- ״חתן כלה..״ שאכן יכול להיות שזה זה, נתנו לי תשובה שיכולה לשקף תשובה חיובית לשאלה, במיוחד שבפסוק אחרי רשום ״הפקדתי שומרים כל היום וכל הלילה..״ כלומר- הוא שמור לך לא משנה מה, או לפרש את זה לפי הפירוש האמתי שלו..ושבדקתי מה הפירוש האמיתי של הדברים לא הגעתי לתשובה לשאלה שלי.

אשמח לתשובתך ותודה רבה רבה לך.

תשובה

שלום וברכה

אני חושש שאתה שואלת את האדם הלא-נכון.
ומדוע ? בשל העובדה שכל הדרך הזו של קבלת החלטות לאור פתיחת ספר תנ"ך נראית לי לא נכונה מלכתחילה. אני מעריך כי בכמעט כל פסוק בתנ"ך היית מוצאת תשובה לשאלתך, כי את רוצה למצוא תשובה כזו. ברגע זה אני פותח תנ"ך ומוצא פסוק מספר הושע "וַיִּבְרַח יַעֲקֹב שְׂדֵה אֲרָם וַיַּעֲבֹד יִשְׂרָאֵל בְּאִשָּׁה וּבְאִשָּׁה שָׁמָר: וּבְנָבִיא הֶעֱלָה יְדֹוָד אֶת יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרָיִם וּבְנָבִיא נִשְׁמָר" – האם לא היית מוצאת בפסוק הזה שנפתח לי במקרה הוכחה להתאמה של הבחור אלייך ?
לא זו בלבד, אלא שכל המחשבה כאילו יש תשובות בתנ"ך ומותר להשתמש בהן דומה מאוד לעבירה הנקראת "ניחוש". אנחנו לא מאמינים בכוחות כאלה.
הטוב ביותר הוא שתוותרי על כל הכיוון הזה, ותבחרי בדרך אחרת: דרך שבה את מתפללת לריבונו של עולם שיסייע בעדך לקבל את ההחלטה הנכונה, ואז פונית למחשבתך, בחירתך, הבנתך, הכרתך, והתחושות שלך – ומחליטה האם הוא מתאים לך אם לאוו.

כל טוב והרבה שמחה

כתבות נוספות