שאלה
שלום רב,
הננו מתקרבים בחודש הבא ללידת בננו הבכור.
החלטנו אני ובעלי לעשות שאלת רב בנוגע לשם התינוק שיבחר.
בעלי כבר שאל את הרב שלו על שם ששינו התחברנו אליו.
2 שאלות:
מתי אמורים לעשות שאלת רב לפני הלידה או אחרי הלידה?
כלומר הרב לא אמור להתאים את תאריך הלידה של התינוק לשם?
שאלה שניה, הוא טוען שאיננו יכולים לבחור בשם המתחיל באות א', כיוון שזה לא מתאים לשם שלי.
היש אמת בדבר? זה הגיוני שהשם צריך להתאים לשמות שלנו ההורים?
תודה רבה.
תשובה
שלום וברכה
אין חובה לעשות שאלת רב ביחס לשם התינוק.
בשל כך, גם אין הלכות של שאלת רב על שמות.
מעבר לכך, כל הנושא של התאמת שמות הולך לכיוון לא טוב. הטוב ביותר הוא שתבחרו שם שאתם אוהבים, וכדאי שיהיה גם בעל תוכן חיובי, ובעיקר בעיקר - תזכירו לעצמכם כי מה שיקבע את דמותו של הנולד ואת אושרו הוא היחס שלכם אליו, והאהבה הגדולה ביניכם, והחינוך שתתנו לו, וכדו'.
אין כזה דבר שאסור לבחור באות מסוימת וכדו'. אל תכנסו לדברים כאלה בכלל, אלא לכו עם כוח הבחירה והשיפוט שלכם.
כל טוב והרבה הרבה שמחה