שאלה
שלום רב
אבא של אישתי הלך לעולמו לאחרונה בגיל 80 לאחר מאבק ארוך במחלת הסרטן ובייסורים רבים.
אשתי רוצה לקרוא לילד על שמו.
כמו כן, שמו של אביה זהה לשמו של חבר קרוב מילדות שנהרג במלחמה.
רציתי לשאול מה נאמר במקורות לגבי קריאת על שם אדם שמת כתוצאה ממחלה קשה או הרוג מלחמה.
בברכה
נתנאל
תשובה
שלום
על שם צדיקים ראוי לקרוא. אין צדיק יותר ממי שמת על קדושת ד' במאבק על כיבוש א"י והצלת ישראל מיד צר.
לגבי מיתה בייסורים וכו'- כיוון שמדובר בגיל מאוחר הרי זהו דרכו של עולם ואין בכך בעיה של סימנא מילתא וכד'. ובעיקר שיש משום כיבוד אב בקריאת ילד על שם הסב.
כל טוב