שאל את הרב

סנדק

חדשות כיפה הרב דוד לוי 14/07/15 12:11 כז בתמוז התשעה

שאלה

הרב שלום רב,

אני בת בכורה וצפויה ללדת בן זכר בעזרת ה׳ בריא ושלם. כשהייתי בת 7 הורי התגרשו וכך נוצר שגם אבי וגם סבי היו דומיננטיים בחיי. עכשיו אני נמצאת בקונפליקט עצמי למי להביא להיות סנדק. גם אבי וגם סבי היו מאוד משמעותיים בחיי, אני לא רוצה לפגוע באף אחד מהם. לצערי אבא של בעלי לא בחיים. האם יש אפשרות שגם אבי וגם סבי יהיו הסנדקים? או איך אפשר לפתור סוגייה זו?

בתודה מראש

מ

תשובה

שלום לך

בעזרת השם תלדי בשעה טובה ובבריאות לכל ולילדכם.

לפני שאתייחס לנושא שמטריד אותך [נברר מהו סנדק] ומה תפקידו:
1. הסנדק תפקידו להחזיק את התינוק ולאפשר למוהל למול. ללא סנדק לא ניתן למול ולכן חשיבות כמו זו של המוהל.
אם שנים יאחזו בתינוק עלולים לקרות לו דברים לא טובים.
2. המצווה למול את הבן היא על האבא (ולא על האמא). לכן, למרות מה שמקובל - הדרך הנכונה היא שהמוהל והסנדק יבחרו על ידו.
אם במוהל עליו להתחשב בהרגשות אשתו - אם הילד - כדי שתהיה רגועה, זה פחות נכון לגבי הסנדק.
[המנהג שבני הזוג מחליטים ביחד הוא נכון וטוב]

[למעשה -]
תתייעצי עם בעלך.
הוא יבחר באחד מהם ולך לא תהיה התלבטות.
אם גם לו לא תהיה העדפה - תנו לסבא הוא המבוגר ביותר.
בעזרת השם עוד תזכו לכבד גם את אבא שלך

בברכה ובציפיה לישועה וללידה בריאה וקלה
דוד לוי
לבירור נוסף 098987548

כתבות נוספות