שאלה
בס"ד
נהוג שהבנים הולכים לבית עלמין ביום הפקודה של אביהם ז"ל בכל שנה ושנה
השאלה שלי היא האם חשוב להקפיד וללכת דווקא באותו יום או שאפשר ואם ארצה אני יכול ללכת ביום אחר סמוך ליום הפקודה ?
תודה על תשובה
בשורות טובות
תשובה
שלום לך
מעלת ההליכה לשם היא דוקא באותו יום.
כיון שזה מנהג ואין בכך חובה* אתה יכול ללכת מתי שאתה רוצה או לא ללכת בכלל.
אם זו השנה הראשונה אז עדיף להקדים מאשר ללכת אחרי התאריך
בציפיה לישועה דוד לוי
098987548
*כשיבנה בית המקדש בקרוב יתבטל מנהג זה, כיון שאף אחד לא ירצה להטמא בשביל כך. שהרי כדי לאכול מעשר שני או כדי לעלות לבית המקדש - אדם צריך להטהר מטומאת מת ואנו נשאף להטמא למת רק כאשר אין ברירה