שאלה
שלום כבוד הרב,
אני סטודנטית ולצערי יש לי לימודים בתשעה באב.
מצד אחד אני ממש רוצה לצום כי ברור לי שזה חובה וזה חשוב ומצד שני אני לא יודעת מה לעשות עם הלימודים. אם אני לא אגיע אני אפסיד חומר חשוב שאני פוחדת שיהיה לי קשה להשלים אחר כך.
אין לי אפשרות לצום וללכת ללימודים מכיוון שבדרך כלל בצומות קצת קשה לי. מה ניתן לעשות? האם מבחינה הלכתית יש להתיר לי לא לצום בתשעה באב?
תודה מראש!
תשובה
שלום
אני מבין את הקושי.
יש לצום, ולהתפלל שבע"ה תצליחי להשלים והמבחנים לא ינזקו מכך.
כשיש רצון והקרבה, הרבה מניעות מסתלקות.
בהצלחה