שאל את הרב

חתונה בצבא

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 12/07/15 09:57 כה בתמוז התשעה

שאלה

שלום רב! אני במסלול ההסדר בסוף השנה השנייה, וכעת אני משרת ביחידה קרבית. אני וחברה שלי יוצאים כבר כמעט שנתיים, ואנחנו מתלבטים מה לעשות עכשיו. אנחנו כבר סגורים שאנחנו רוצים להתחתן אחד עם השנייה, וממש קשה כבר למשוך את הקשר..עוד שנה מהיום אני משתחרר, וכבר אין לנו כח לחכות עוד שנה שלמה בשביל להתחתן. מצד שני, אם אתחתן ככל הנראה אצטרך לוותר על שירות ביחידב קרבית, ואשרת בקרבי רק במילואים. אינני מוכן להיות קרבי ונשוי, אני חושב שזו התמודדות שלא נצליח לעמוד בה..שמרנו נגיעה המון זמן וכבר התחלנו להישבכ וליפול,וזו עוד סיבה שגורמת לנו לרצות לזרז עניינים. מצד שני, עם ישראל צריך אותי. עם ישראל צריך לוחמים שיגנו עליו, והייתי רוצה להיות שם! חברה שלי גם מתחילה ללמוד במדרשה, ואולי יש עניין שתעשה זאת בראש שקט בלי בעל על הראש...מה הרב חושב? האם כדאי להתחתן עכשיו ולעשות שירות צבאי לא משמעותי כלכך, או לחכות עוד שנה ולהתחתן כמו שצריך בישיבה אחרי שירות משמעותי? ופרדה היא לא אופציה בשבילנו..

תשובה

בס"ד
שלום רב,

אתה מסובך בשאלות רבות אבל את התשובה האמתית והנכונה אתה מסרב לשמוע, אתה כותב:
"אינני מוכן להיות קרבי ונשוי, אני חושב שזו התמודדות שלא נצליח לעמוד בה"

מדוע לא תצליחו לעמוד בה?
אני מכיר רבים וטובים שעמדו בכך (ולא ראו בזאת את הניסיון הגדול של הזוגיות שלהם).

תתייעץ עם עשרות (אולי יותר) חיילים וקצינים קרביים נשואים שחיים באושר רב. זו התשובה הנכונה לך: גם להתחתן וגם לשרת את עם ישראל בשרות הכי איכותי שאתה יכול להעניק לנו.
טוב שאשתך תלמד במדרשה יהיה לה תכנים ועניין למלא את הימים בהם אינך בבית.

בברכה רבה

כתבות נוספות