שאל את הרב

ניפוי קמח

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 10/07/15 12:26 כג בתמוז התשעה

שאלה

שלום כבוד הרב!

יש לנו נפה חשמלית, וכשמנפים קמח, יש שכבה של קמח כהה יותר שלא עוברת בנפה. לא רואים משהו שזז שם, ומרגיש קצת בל תשחית לזרוק את זה כל פעם. מה צריך לעשות?

עוד שאלה אם אפשר - אם אדם יודע שכאשר הוא מתפנה הוא יצטרך בעוד כמה דקות שוב, הוא יכול לברך בפעם השנייה? זה תמיד ככה אצלו (שהוא צריך כמה פעמים) והוא לא שוכח לברך בסוף. קראתי בקיצוש"ע שצריך לברך אחרי כל פעם, אבל זה נראה לי ברכה לבטלה כי ברור לי שעוד שנייה אני שוב אתפנה...

תודה רבה!!

שבת שלום:)

תשובה

בס"ד
שלום רב,

לשאלת הקמח - מה שלא מנופה עלול להיות נגוע, לכן זורקים זאת ולא משתמשים.

לשאלת הברכה - בברכת אשר יצר אנחנו מודים "אי אפשר להתקיים ולעמוד לפניך אפילו שעת אחת". כל שעה שיש אפשרות להתפנות היא פלא שראוי להודיה נפרדת.

כתבות נוספות