שאל את הרב

מקווה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 06/07/15 08:34 יט בתמוז התשעה

שאלה

בס״ד

שלום כבוד הרב:

ביום הטבילה במקווה אני יודעת שצריך לעשות בדיקה אחת בבוקר ובדיקה אחת בערב לפני השקיעה.

השאלה שלי היא האם את הבדיקה לפני השקיעה עושים אחרי האמבטיה של 20 דקות או לפני האמבטיה?

כמו כן ביום של בדיקת הפסק טהרה, עושים את הבדיקה לפני השקיעה גם כן. אז את הבדיקה עושים לפני הרחצה או אחרי הרחצה?

אשמח לתשובה ברורה.

בשורות טובות. תזכו למצוות.

תשובה

בס"ד
שלום רב,

אפשר וצריך לרחוץ את המקום לפני הפסק טהרה.
עייני קישור
http://hebrew.yoatzot.org/articleH.php?id=163

ביום האחרון עושים את הבדיקה לפני האמבטיה מפני שהבדיקה צריכה להיות לפני השקיעה.
עייני בקישור
http://hebrew.yoatzot.org/topicH.php?id=96

הרחצה באמבטיה נעשית בשקיעה ואחרי השקיעה, לקראת הטבילה שנעשית לאחר צאת הכוכבים.
עייני בקישור
http://hebrew.yoatzot.org/topicH.php?id=102

כתבות נוספות