שאל את הרב

כל מיני דברים

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 05/07/15 18:28 יח בתמוז התשעה

שאלה

.1. אני בשנת אבל ושמעתי שאפשר לקנות פאה חדשה בזמן אבלות ושמישהי צריכה ללבוש אותה ל-6 שעות וזהו. מי שאמר לי את זה היא המוכרת בחנות של פאות. האם זה נכון ???

2. מה זה המשמעות של האותיות: נ"י ???

3. רציתי לדעת עם הספרדים אומרים זוהר כשעוברים לבית חדש???

תשובה

בס"ד
שלום רב,

אם יש צורך ממשי, וחשוב לקנות בגד חדש.
נכון לגבי כל בגד חדש - כך גם פאה, נותנים לאחר ללבוש אותו זמן מה וכך הלבישה שלך לא נחשבת לבישת בגד חדש.

נ"י = נרו יאיר, מוסיפים ככינוי ברכה לשם אדם שמזכירים, כגון בהזמנה לבר מצווה וכד'

יש נוסח של חנוכת בית.
להלן שתי תשובות אחת קצרה ואחת ארוכה יותר עם הנחיות של טקס חנוכת בית לפי היהדות

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3535279,00.html

http://www.yeshiva.org.il/midrash/17577

תזכו לברכה רבה בביתכם החדש

כתבות נוספות