שאלה
שלום כבוד הרב
אני התחלתי לתת מעשר כבר תקופה אבל הגעתי למצב של מינוס ועכשיו אני במינוס מאוד גדול אני במינוס 8200 וקיבלתי משכורת שהיא חד פעמית 9530 עכשיו אני לא יודע מה לעשות אני לא יודע כמה לתת ואני מפחד שאני לא יצליח לצאת ממעגל המינוס זה מכניס אותי לדיכאון ולמצב רוח ירוד מאוד ונמאס לי שכל הזמן לחשב ובסוף אני מגיע שאני יהיה נזקק לכסף לוקח מההורים וכאלה
תודה כבוד הרב
תשובה
בס"ד
שלום וברכת ד'
חיוב מעשר הוא רק כשיש לאדם רווחים, וכאן אין כנראה רווחים, על כן אין חובת מעשר אלא לתת צדקה לנזקקים. נראה שכדאי לתת מעשר כספים רק כשיש לך עודפים של הכנסות על הוצאות.
בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ