שאלה
שלום שמי ניצן ואני בחורה דתית בת 19,
רציתי להתייעץ ולשאול את הרב משו
יש לי חבר כבר חצי שנה, שבו אנחנו נפגשים פעם פעמים בשבוע..
ומאוד מאמינים בקשר שלנו שיצליח ובע"ה יגיע לנישואין.
הבעיה הגדולה שלי שחבר שלי בצבא ולא יוצא לנו להיפגש במשך השבוע בכלל..אין סיכוי..שלא נדבר שאני גרה בצפון והוא בדרום.
והדרך היחידה שלנו להיפגש זה רק שבתות , שאני מתארחת אצלו או הפוך.
הבעיה שקיבלתי התנגדות מצד ההורים שלי שאסור לי לישון אצלם כל עוד הוא נמצא בבית עכשיו מה אני יכולה לעשות? גם אם אשן אצלו זה חדרים נפרדים!! למה יש עם זה בעיה?
ככה שאם לא אוכל להיפגש איתו הקשר שלנו התפרק ..אנחנו רוצים להילחם על הקשר הזה! כי זה באמת משו טוב. משו טוב כן יוצא מזה!
ומצד שני אני לא יכולה ללכת נגד ההורים שלי ..
אני צריכה את התשובה של הרב האם יש אפשרות להתארח אחד אצל השני שכמובן זה חדרים נפרדים לחלוטין!!
אשמח שהרב יחזור אלי !
תשובה
בס"ד
שלום וברכת ד'
אמנם מוזכר גם בהלכה לא לישון באותו בית, ועל כן כנראה הוריך מביעים התנגדות, ולכן יש פתרון לגור בבית חברים או שכנים אחרים. אבל יתכן שהוריך גם חוששים שעצם הנסיעה לשבת יש בה תשדורת של רצינות ומראה שהדבר סגור כבר, ועל כן הדרך היא להפגש עם ההורים להסביר את המצב והיכן אתם עומדים כעת. לאחר מכן להגיע להסכמות מסוימות, כגון פעם במספר שבתות ומגורים אצל שכנים וכדו'. על כן ראי להפגש עם הורייך וללבן את הסוגיא היטב.
בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ