שאל את הרב

סליחה שכחתי לשאול במייל הקודם

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 05/07/15 04:37 יח בתמוז התשעה

שאלה

האם יש ממש באמונה העממית, לפיה אם לא כל כך טוב לאדם, כדאי שיעבור בימים נוראים להתפלל בבית כנסת אחר (גם אם אין מחלוקת או דברים הנוגדים את רוח ההלכה בבית הכנסת הישן שלו, ובטח שלא בבית כנסת החדש שהוא חושב לעבור אליו)?

ובהקשר זה, האם תפילה בימים נוראים בבית כנסת במלון פחות משובחת מתפילה בבית כנסת רגיל?

תשובה

שלום וברכה

אני לא מכיר אמונה עממית כזו.
אני מכיר דבר פשוט הרבה יותר: אדם צריך להתפלל במקום בו תפילתו נענית לו. אם שערי התפילה שלו נפתחים במקום ה"ישן" - נכון שיתפלל שם, ואף עדיף, כי "כל הקובע מקום לתפילתו אלוהי אברהם בעזרו"; אם שערי ליבו לתפילה נפתחים במקום אחר- טוב שיתפלל במקום אחר.
לגבי מלון, אלו אותם כללים. נכון הוא שנראה קצת מוזר ששערי לב נפתחים במלון בראש השנה.

כל טוב

כתבות נוספות